Ik doe aan Twitter,
ik zit op Facebook, ik vind werk via LinkedIn, ik stuur dagelijks minstens
twintig mailtjes de wereld in en mijn telefoon is continue online en stand-by.
Voor een communicatiefreak als ik, is het een mooi tijdperk.
Zomaar bij mij in de bus. Een vrolijke print, een lief, geschreven berichtje en een gestempelde postzegel.
De postbode zette
daarmee mijn hele dag op z’n kop. Want had ik ooit een mailtje gekregen waarvan
mijn hart zo’n sprongetje maakte? Deed een berichtje op Facebook mijn wangen
kleuren zoals dit kaartje deed?
Om maar aan te geven, wat een sentiment er in
een kaartje zit…
Iemand had de
tijd genomen dat kaartje onderuit een la op te duiken – ervan uitgaande dat je
die tegenwoordig niet meer zomaar voor handen hebt – een berichtje te
schrijven, de postzegel er op te plakken, langs de brievenbus te lopen (ik weet
niet eens waar de dichtst bij zijnde staat) en vervolgens gewoon op het gemakje
te wachten, of gewoon maar te zien, of er een berichtje terug komt.
Daar zijn we
nu bij mijn dilemma aan beland; sms ik nu direct een bedankje, mail ik een
boodschap terug of stuur ook ik een kaartje?
Langzaam
begint het ondertussen bij mij te dagen dat de betreffende afzender niet zo’n
communicatiemalloot is als ik ben. Dat het helemaal niets zegt dat hij me na
drie smsjes, anderhalve dag later pas iets terug stuurt. En dat van alle
communicatiemiddelen het ‘klassieke’ bellen of een kaartje sturen hem gewoon
het beste af gaan.
En nee, van
een mailtje maakte mijn hart nooit een sprongetje. En de berichtjes op Facebook
deden mijn wangen niet kleuren...
Maar
misschien heeft dat wel meer te maken met de afzender.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten